Veelgestelde vragen

Bezorging

Wat zijn de bezorgtijden van NRC?

NRC bezorgen wij van maandag tot en met vrijdag voor 07:00 uur en zaterdag voor 08:00 uur. De volgende Waddeneilanden kennen afwijkende bezorgtijden:

  • Texel: uiterlijk 8.30 uur Vlieland, Ameland en Schiermonnikoog: uiterlijk 11.00 uur
  • Terschelling: uiterlijk 12.00 uur

Als de krant op uw adres niet via een bezorger kan worden geleverd, besteden wij de bezorging uit aan een postbedrijf. Dat betekent dat uw krant met de eerst mogelijke postbezorging meegaat.

Vanaf hoe laat is de digitale editie beschikbaar

NRC digitaal is van maandag tot en met zaterdag digitaal beschikbaar vanaf 6.00 uur.

Wat te doen als mijn krant niet is bezorgd?

Heeft u een opmerking of klacht over de bezorging, dan kunt u hiervan melding doen via service.nrc.nl.
Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72.

Hoe gaat NRC om met bezorgklachten?

Wanneer u telefonisch of online een melding maakt van uw bezorgklacht komt deze klacht ook bij de distributeur terecht. Hierdoor is het in de meeste gevallen mogelijk om de bezorging de volgende bezorgdag te herstellen. Het is daarbij van belang dat u elke bezorgklacht zo spoedig mogelijk meldt, zodat de distributeur en bezorger snel op de hoogte zijn van de te herstellen bezorging. Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72.

Krijg ik, als mijn krant niet is bezorgd, deze alsnog nabezorgd?

Helaas is er geen nabezorging mogelijk als uw krant niet is bezorgd. Uiteraard kunt u wel de digitale editie elke verschijningsdag vanaf 6.00 uur lezen.

Hoe wordt de bezorging in het buitenland geregeld?

Buiten Nederland kunt u NRC De Week ontvangen, dit is de compacte weekeditie voor het buitenland. Kijk voor hier voor onze abonnementsvormen.

In België kunt u naast NRC De Week ook NRC maandag t/m zaterdag ontvangen. Neem voor meer informatie hierover contact op met de Klantenservice via 088-572 05 72 (werkdagen van 8:00 - 17:00 uur). Helaas is het niet mogelijk via de spraakcomputer van de Bezorgservice uw bezorgklacht voor een adres in het buitenland bij ons kenbaar te maken. U kunt dit wel doorgeven via service.nrc.nl of u kunt contact opnemen met onze Klantenservice via 088-572 05 55 (maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur te bereiken).

Abonnement afsluiten

Hoe sluit ik een abonnement af?

Hier kunt u direct uw gewenste abonnementsvorm kiezen en afsluiten. U stelt dan zelf uw abonnement samen en ziet direct tegen welke prijs wij het abonnement aanbieden. U kunt een abonnement ook telefonisch afsluiten via onze Klantenservice via telefoonnummer 088-572 05 72 op werkdagen van 8.00 tot 17:00 uur.

Wat zijn de reguliere prijzen die gelden na afloop van de kortingsperiode?

Alle informatie over de reguliere prijzen vindt u op onze servicesite.
De actieprijzen op abonnementen.nrc.nl zijn kennismakingstarieven die alleen gelden voor nieuwe abonnees, die in de afgelopen 6 maanden geen abonnement gehad hebben op NRC of nrc.nl.

NRC papieren krant p/w Regulier
Maandag tm zaterdag € 11,81
Alleen zaterdag € 7,15

Overige prijzen p/w Regulier
nrc.nl € 4,38
nrc.nl + digitale krant € 6,69
NRC de Week € 7,85

Ik ben al abonnee, kan ik ook gebruik maken van de actieprijzen?

Dat is niet mogelijk. De actieprijzen zijn kennismakingstarieven voor nieuwe abonnees, om hen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met NRC. Het gereduceerde tarief dekt echter niet de volledige kosten voor onze redactie. NRC staat voor kwaliteitsjournalistiek, met diepgravend onderzoek en een uitgebreid correspondentennetwerk. Wij geloven dat dat soort journalistiek onmisbaar is in onze samenleving. Dit is echter ook kostbaar. Daarom geldt het kortingstarief alleen voor nieuwe abonnees, en loopt het af na de actieperiode.

Waar vind ik de studentenabonnementen?

Hier vindt u de abonnementen die wij speciaal voor studenten aanbieden.

Digitaal

Hoe lees ik mijn krant digitaal?

Om gebruik te maken van de digitale diensten van NRC Media heeft u een NRC account nodig. Indien u die nog niet heeft, kunt u deze hier aanmaken. Indien u al een NRC account heeft, maar uw wachtwoord of e-mailadres wilt wijzigen, kunt u dit hier wijzigen. Let op: u wijzigt hiermee alleen uw e-mailadres voor uw NRC account. Als u uw e-mailadres in ons abonnementensysteem wilt wijzigen of doorgeven dan kan dat hier online. Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen over een NRC account aanmaken en inloggen

  • Ik heb een gebruikersnaam, maar ik zie alleen een invulveld voor een e-mailadres, wat nu?
    • Om in te loggen bij NRC heeft u alleen een e-mailadres en wachtwoord nodig. Had u al een gebruikersnaam en logt u liever hiermee in, dan kunt u in het veld voor e-mailadres uw gebruikersnaam invullen.
  • Wat heb ik nodig om in te loggen?
    • Een e-mailadres en wachtwoord.
  • Hoe log ik voor de eerste keer in?
    • U vult uw e-mailadres in en bedenkt een wachtwoord. Indien we aan de hand van uw e-mailadres uw abonnement niet kunnen achterhalen, dan wordt u verzocht aanvullende informatie te verstrekken. Eerst uw postcode en huisnummer, eventueel uw achternaam en als er meerdere abonnementen op dat adres zijn uw relatienummer.
  • Waar kan ik het relatienummer vinden?
    • Het relatienummer vindt u op uw factuur of in de omschrijving van de automatisch incasso. Deze kunt u ook opvragen bij de Klantenservice via 088 572 05 72 (werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur, zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur).
  • Ik weet mijn wachtwoord niet meer.
    • U kunt op het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’ klikken, u krijgt dan een link gemaild, na het invullen van uw e-mailadres.
  • Hoe werkt inloggen met Facebook en Twitter?
    • In plaats van dat u op het inlogscherm een e-mailadres en wachtwoord invult, klikt u op de knop ‘Log in met Facebook’ of ‘Log in met Twitter’. Wanneer u al ingelogd bent bij Facebook of Twitter dan logt u automatisch bij NRC in.
  • Kan ik op meerdere apparaten tegelijkertijd ingelogd zijn?
    • Ja, maximaal vijf.
  • Als ik gekoppeld heb met Facebook, Twitter en een NRC-account, kan ik dan met alle drie inloggen?
    • Ja. Dit is geen probleem.
  • Ik had meerdere accounts, deze zijn nu verdwenen, hoe kan dat?
    • Periodiek voegen wij dubbele accounts (meerdere accounts op een abonnement) die langer dan een halfjaar niet gebruikt zijn, samen. Het is nu alleen mogelijk om een account (en dus ook een e-mailadres) per relatienummer te hebben.
  • Als ik inlog met Facebook, waar geef ik dan toestemming voor?
    • Toegang tot uw publieke profiel en uw e-mailadres. We zullen nooit iets zonder uw toestemming plaatsen op uw tijdlijn.
  • Als ik inlog met Twitter, waar geef ik dan toestemming voor?
    • Deze applicatie zal in staat zijn om:
      • Tweets te lezen uit uw tijdlijn
      • Te bekijken wie u volgt
    • Deze applicatie zal niet in staat zijn om:
      • Nieuwe personen te volgen
      • Uw profiel te wijzigen
      • Tweets voor u te plaatsen

Hoe raadpleeg ik het NRC archief?

Het krantenarchief van NRC bevat artikelen die vanaf 1 januari 1991 in NRC Handelsblad en die vanaf 15 maart 2011 in nrc.next zijn gepubliceerd. Het archief wordt dagelijks geactualiseerd. Artikelen uit de krant zijn de volgende werkdag vanaf 10.00 uur beschikbaar. Het krantenarchief is online beschikbaar voor NRC abonnees via archief.nrc.nl. Het archief bevat niet alle artikelen die de afgelopen jaren in NRC Handelsblad zijn verschenen. De bijdragen van enkele freelance medewerkers ontbreken, omdat deze auteurs geen toestemming voor online publicatie van hun bijdragen hebben gegeven aan NRC. Dit archief is hier te vinden. Via de kalender bovenin de pagina kunt u de gewenste editie selecteren. Komt u er niet uit? Neem dan hier contact met ons op.

Heeft NRC ook een nieuwsbrief?

Ja, NRC kent meerdere nieuwsbrieven. Op nrc.nl/nieuwsbrieven kunt u zich aanmelden voor een nieuwsbrief. U kunt zich afmelden voor de nieuwsbrief door onderaan de nieuwsbrief op de link 'abonnement afmelden' te klikken of via nrc.nl/nieuwsbrieven.

Hoe lees ik de krant op mijn computer, telefoon of tablet?

NRC kunt u via digitaleeditie.nrc.nl lezen via uw computer. Om de krant digitaal te kunnen lezen, dient u ingelogd te zijn met uw NRC account. Om de krant te lezen op uw iPad, iPhone of iPod Touch, kunt u de gratis applicatie voor NRC downloaden. Deze kunt u downloaden via de App Store of iTunes. Na het downloaden wordt de gekozen applicatie zichtbaar in de Kiosk. Om als abonnee de krant digitaal te kunnen lezen, heeft u een account nodig. Als u de krant op een Android tablet of telefoon wilt lezen, kunt u de gratis applicatie voor NRC downloaden in de Play Store. De applicatie werkt op Android versies vanaf 2.3.5. Na het downloaden is de app zichtbaar op uw bureaublad. Na het openen van de app kunt u bij 'Instellingen' inloggen met uw NRC account

Wijzigen abonnement

Wat zijn de mogelijkheden als ik op vakantie ga?

U kunt gebruik maken van de vakantieservice voor minimaal één week en maximaal drie maanden. Indien u uw keuze drie werkdagen voorafgaand aan uw vakantie aan ons doorgeeft, dan kunnen wij zorgen voor een correcte afhandeling. U kunt dit online via service.nrc.nl doorgeven of telefonisch via de Klantenservice. Tijdens uw vakantie zijn er de volgende mogelijkheden:

  • De krant kosteloos door laten sturen naar het Ronald McDonald Huis
  • De krant kosteloos door laten sturen naar uw vakantieadres in Nederland
  • De krant kosteloos door laten sturen naar familie of vrienden in Nederland
  • De bezorging onderbreken
  • De krant doorsturen naar uw vakantieadres in België
    • Bij het doorsturen naar een vakantieadres in België worden er portokosten in rekening gebracht. De verzending is voor eigen risico.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Klantenservice via 088-572 05 72 op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 en op zaterdag van 9:00 tot 13:00.

Hoe wijzig ik de persoonsgegevens van mijn abonnement?

Indien u uw persoonlijke gegevens zoals tenaamstelling of contactgegevens wilt wijzigen, dan kan dit online via service.nrc.nl. U dient hiervoor ingelogd te zijn. Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72.

Hoe wijzig ik mijn huidige abonnement?

Als u uw abonnement of betaalperiode wilt wijzigen, kunt u op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 088-572 05 72. U kunt ook via service.nrc.nl uw wijziging direct doorgeven.

Hoe zeg ik mijn NRC abonnement op?

De eenvoudigste manier om uw abonnement te beëindigen is telefonisch bij de Klantenservice via telefoonnummer 088-572 05 72 optie 4. De Klantenservice is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur telefonisch bereikbaar. Daarnaast heeft u natuurlijk altijd de mogelijkheid om schriftelijk of per e-mail op te zeggen. Onze contactgegevens vindt u via service.nrc.nl.

Hoe geef ik mijn verhuizing door aan NRC?

Een adreswijziging kunt u online aan ons doorgeven via service.nrc.nl. U heeft hiervoor een NRC account nodig. U kunt ook telefonisch of schriftelijk uw verhuizing doorgeven. Houdt u dan wel rekening met een verwerkingstijd van drie werkdagen.

Telefonisch / WhatsApp
Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 is onze klantenservice telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72.

E-mail
service@nrc.nl

Schriftelijk
NRC Media
Afdeling Klantenservice
Postbus 20642
1001 NP Amsterdam