Veelgestelde vragen

+- Wat zijn de bezorgtijden van NRC Handelsblad?

NRC Handelsblad bezorgen wij van maandag tot en met vrijdag voor 18.30 uur en zaterdag voor 13.00 uur.

De volgende Waddeneilanden kennen afwijkende bezorgtijden:

  • Vlieland: maandag tot en met vrijdag de volgende dag (met de ochtendbladen) uiterlijk 11.00 uur, zaterdag uiterlijk 17.00 uur.

  • Terschelling: maandag tot en met vrijdag de volgende dag (met de ochtendbladen) uiterlijk 12.00 uur, zaterdag uiterlijk 18.00 uur.

  • Ameland: maandag tot en met vrijdag de volgende dag (met de ochtendbladen) uiterlijk 11.00 uur, de zaterdagkrant wordt op maandagochtend bezorgd voor 11.00 uur.

  • Schiermonnikoog: met de eerstvolgende postbezorging.

Als de krant op uw adres niet via een bezorger kan worden geleverd, besteden wij de bezorging uit aan een postbedrijf. Dat betekent dat uw krant met de eerst mogelijke postbezorging meegaat. 

+- Wat zijn de bezorgtijden van nrc.next?

Nrc.next bezorgen wij van maandag tot en met vrijdag voor 7.00 uur en zaterdag voor 7.30 uur.
De volgende Waddeneilanden kennen afwijkende bezorgtijden:

  • Texel: uiterlijk 8.30 uur

  • Vlieland, Ameland en Schiermonnikoog: uiterlijk 11.00 uur

  • Terschelling: uiterlijk 12.00 uur

Als de krant op uw adres niet via een bezorger kan worden geleverd, besteden wij de bezorging uit aan een postbedrijf. Dat betekent dat uw krant met de eerst mogelijke postbezorging meegaat. 

+- Vanaf hoe laat zijn de digitale edities beschikbaar?

NRC Handelsblad is op werkdagen digitaal beschikbaar vanaf 16.00 uur en op zaterdag vanaf 11.00 uur. Nrc.next is van maandag tot en met zaterdag digitaal beschikbaar vanaf 6.00 uur.

Hier vindt u per krant de tijdstippen waarop de laatste vijf verschijningen online beschikbaar kwamen. 

+- Wat te doen als mijn krant niet is bezorgd?

Heeft u een opmerking of klacht over de bezorging, dan kunt u hiervan melding doen via dit formulier. Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72. 

+- Hoe gaat NRC om met bezorgklachten?

Wanneer u telefonisch of online een melding maakt van uw bezorgklacht komt deze klacht ook bij de distribiteur terecht. Hierdoor is het in de meeste gevallen mogelijk om de bezorging de volgende bezorgdag te herstellen. Het is daarbij van belang dat u elke bezorgklacht zo spoedig mogelijk meldt, zodat de distribiteur en bezorger snel op de hoogte zijn van de te herstellen bezorging.  

Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72. 

+- Krijg ik, als mijn krant niet is bezorgd, deze alsnog nabezorgd?

Voor NRC Handelsblad en NRC Weekend bieden wij nabezorging aan. Voor nrc.next is helaas geen nabezorging mogelijk. Wij kunnen nabezorging alleen niet garanderen. Dit is afhankelijk van de voorraad kranten en de bezorglocatie.

U kunt nabezorging online aanvragen door, bij het invoeren van uw bezorgklacht, bij de vraag ‘Wilt u dat de krant nabezorgd wordt’ de optie ‘Ja – Graag’ aan te vinken. 

Een verzoek kan tot maximaal twee verschijningsdagen geleden gedaan worden. Als het verzoek voor de onderstaande tijdstippen bij ons is gemeld, wordt de krant (indien mogelijk) dezelfde dag nabezorgd:

  • Maandag tot en met vrijdag voor 19.45 uur (nabezorging voor 21.30 uur)
  • Zaterdag voor 16.30 uur (nabezorging voor 19.00 uur)

Als het verzoek na bovenstaande tijden is gedaan, gaat de krant met de nabezorging van de volgende verschijningsdag mee. Als de nabezorgtijd is verstreken en u nog geen krant hebt ontvangen, kunt u een nabezorgklacht indienen. 

+- Hoe sluit ik een abonnement af?

Een abonnement kunt u direct online afsluiten via deze pagina. Hier vindt u ook alle abonnementsvormen die wij aanbieden. 

U kunt een abonnement ook telefonisch afsluiten via onze Klantenservice via telefoonnummer 088-572 05 72 op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur.

+- Wat zijn de reguliere prijzen die gelden na afloop van de kortingsperiode?

NRC Handelsblad                                                                      Kortingsprijs    Reguliere prijs

NRC Handelsblad maandag tm zaterdag incl digitaal  € 24,00 € 42,00
NRC Handelsblad donderdag t/m zaterdag incl. digitaal € 20,00 € 35,50
NRC Handelsblad zaterdag incl. digitaal  € 14,50 € 30,00
NRC Handelsblad digitaal  € 13,50 € 28,00


nrc.next                                                                                     Kortingsprijs    Reguliere prijs

Nrc.next digitaal € 10,50 € 19,50
Nrc.next maandag t/m vrijdag + NRC Handelsblad zaterdag incl. digitaal  € 17,00 € 31,00
Nrc.next maandag t/m zaterdag incl. digitaal  € 17,00 € 30,00
Nrc.next zaterdag incl. digitaal  € 11,50 € 20,00
NRC Handelsblad zaterdag incl. nrc.next digitaal  € 14,50 € 26,50

NRC De Week                                                                            Kortingsprijs    Reguliere prijs

NRC De Week incl. NRC Handelsblad digitaal  € 18,00 € 30,33

Bovenstaande reguliere prijzen gelden per 18 mei 2017

Meer informatie over de reguliere prijzen van uw abonnement kunt u hier vinden: https://service.nrc.nl/abonnement

 

+- Hoe lees ik mijn krant digitaal?

Om gebruik te maken van de digitale diensten van NRC Media heeft u een NRC account nodig. Indien u die nog niet heeft, kunt u deze hier aanmaken. 

Indien u al een NRC account heeft, maar uw wachtwoord of e-mailadres wilt wijzigen, kunt u dit hier wijzigen. Let op: u wijzigt hiermee alleen uw e-mailadres voor uw NRC account. Als u uw e-mailadres in ons abonnementensysteem wilt wijzigen of doorgeven dan kan dat hier online. Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72. 

Komt u er niet uit? Neem dan hier contact met ons op.

+- Veelgestelde vragen over een NRC account aanmaken en inloggen

Ik heb een gebruikersnaam, maar ik zie alleen een invulveld voor een e-mailadres, wat nu?
Om in te loggen bij NRC heeft u alleen een e-mailadres en wachtwoord nodig. Had u al een gebruikersnaam en logt u liever hiermee in, dan kunt u in het veld voor e-mailadres uw gebruikersnaam invullen.

Wat heb ik nodig om in te loggen? 
Een e-mailadres en wachtwoord.

Hoe log ik voor de eerste keer in? 
U vult uw e-mailadres in en verzint een wachtwoord. Indien we aan de hand van uw e-mailadres uw abonnement niet kunnen achterhalen, dan wordt u verzocht aanvullende informatie te verstrekken. Eerst uw postcode en huisnummer, eventueel uw achternaam en als er meerdere abonnementen op dat adres zijn uw relatienummer. 

Waar kan ik het relatienummer vinden?
Het relatienummer vind u op uw factuur of in de omschrijving van de automatisch incasso. Deze kunt u ook opvragen bij de Klantenservice via 088 572 05 72 (werkdagen van 8.00 tot 17.00).

Ik weet mijn wachtwoord niet meer
U kunt op het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’ klikken, u krijgt dan een link gemaild, na het invullen van uw e-mailadres.

Hoe werkt inloggen met Facebook en Twitter?
In plaats van dat u op het inlogscherm een e-mailadres en wachtwoord invult, klikt u op de knop ‘Log in met Facebook’ of ‘Log in met Twitter’.  Wanneer u al ingelogd bent bij Facebook of Twitter dan logt u automatisch bij NRC in.

Kan ik op meerdere apparaten tegelijkertijd ingelogd zijn?
Ja, maximaal twee. 

Als ik gekoppeld heb met Facebook, Twitter en een NRC-account, kan ik dan met alle drie inloggen?
Ja.

Ik had meerdere accounts, deze zijn nu verdwenen, hoe kan dat? 
Recent hebben wij alle dubbele accounts (meerdere accounts op een abonnement) die langer dan een halfjaar niet gebruikt zijn, samengevoegd. Het is nu alleen mogelijk om een  account (en dus ook een e-mailadres) per relatienummer te hebben. 

Als ik inlog met Facebook, waar geef ik dan toestemming voor? 
Toegang tot uw publieke profiel en uw e-mailadres. We zullen nooit iets zonder uw toestemming plaatsen op uw tijdlijn.  

Als ik inlog met Twitter, waar geef ik dan toestemming voor? 
Deze applicatie zal in staat zijn om:
- Tweets te lezen uit uw tijdlijn.
- Te bekijken wie u volgt.
Deze applicatie zal niet in staat zijn om:
- Nieuwe personen te volgen.
- Uw profiel te wijzigen.
- Tweets voor u te plaatsen.

+- Wat zijn de mogelijkheden als ik op vakantie ga?

U kunt gebruik maken van de vakantieservice voor minimaal één week en maximaal drie maanden. Indien u uw keuze drie werkdagen voorafgaand aan uw vakantie aan ons doorgeeft, dan kunnen wij zorgen voor een correcte afhandeling. U kunt dit online via dit formulier doorgeven of telefonisch via de Klantenservice. 

Tijdens uw vakantie zijn er de volgende mogelijkheden:

  • De krant kosteloos door laten sturen naar het Ronald McDonald Huis
  • De krant kosteloos door laten sturen naar uw vakantieadres in Nederland
  • De krant kosteloos door laten sturen naar familie of vrienden in Nederland
  • De bezorging onderbreken
  • De krant doorsturen naar uw vakantieadres in België *

* Bij het doorsturen naar een vakantieadres in België worden er portokosten in rekening gebracht. De verzending is voor eigen risico. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Klantenservice via 088-572 05 72 op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30.

+- Waar vind ik de studentenabonnementen?

De huidige abonnementen die we aanbieden voor studenten zijn hier te vinden.

+- Hoe wijzig ik de persoonsgegevens van mijn abonnement?

Indien u uw persoonlijke gegevens zoals tenaamstelling of contactgegevens wilt wijzigen, dan kan dit hier online. U dient hiervoor ingelogd te zijn. 

Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72. 

+- Hoe wordt de bezorging in het buitenland geregeld?

Buiten Nederland kunt u NRC De Week ontvangen, dit is de compacte weekeditie voor het buitenland. Kijk voor abonnementen en meer informatie op deze pagina. 

In België kunt u naast NRC De Week ook NRC Handelsblad Compleet (zesdaags) ontvangen. Neem voor meer informatie hierover contact op met de Klantenservice via 088-572 05 72 (werkdagen van 8.00 - 19.45 uur). 

Helaas is het niet mogelijk via de spraakcomputer van de Bezorgservice uw bezorgklacht voor een adres in het buitenland bij ons kenbaar te maken. U kunt dit wel doorgeven via dit formulier of u kunt contact opnemen met onze Klantenservice via 088-572 05 55 (maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 te bereiken)

+- Hoe raadpleeg ik het NRC archief?

Het krantenarchief van NRC Handelsblad bevat artikelen die vanaf 1 januari 1991 in de krant zijn gepubliceerd. Het archief wordt dagelijks geactualiseerd. Artikelen uit de krant zijn de volgende werkdag vanaf 10.00 uur beschikbaar. Het krantenarchief is online beschikbaar voor NRC Handelsblad abonnees, klik hier om het archief te bezoeken. 

Het archief bevat niet alle artikelen die de afgelopen jaren in NRC Handelsblad zijn verschenen. De bijdragen van enkele freelance medewerkers ontbreken, omdat deze auteurs geen toestemming voor online publicatie van hun bijdragen hebben gegeven aan NRC Handelsblad. 

Het archief van nrc.next bevat artikelen vanaf 15 maart 2011. Dit archief is te vinden via deze website. Via de kalender bovenin de pagina kunt u de gewenste editie selecteren. 

Komt u er niet uit? Neem dan hier contact met ons op.

+- Heeft NRC ook een nieuwsbrief?

Ja, de nieuwsbrief van NRC Media wordt van maandag tot en met vrijdag rond 16.00 uur en op zaterdag rond 11.00 uur via de e-mail verstuurd.

Op de NRC website (onderaan de pagina) kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief. U kunt zich afmelden voor de nieuwsbrief door onderaan de nieuwsbrief op de link 'abonnement afmelden' te klikken. 

+- Hoe wijzig ik de betaalmethode van mijn abonnement?

Om uw betaalmethode, betaaltermijn of rekeningnummer te wijzigen kunt u contact opnemen met de Klantenservice op werkdagen van 8.00 tot 19:45 uur en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 via telefoonnummer 088-572 05 72

Als u per automatische incasso wilt gaan betalen, kunt u dit hier online doorgeven. 

+- Hoe wijzig ik mijn huidige abonnement?

Als u uw abonnement of betaalperiode wilt wijzigen, kunt u op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 088-572 05 72.

+- Hoe zeg ik mijn NRC abonnement op?

De eenvoudigste manier om uw abonnement te beëindigen is telefonisch bij de Klantenservice via telefoonnummer 088-572 05 72 optie 4. De Klantenservice is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 telefonisch bereikbaar. Daarnaast heeft u natuurlijk altijd de mogelijkheid om schriftelijk of per e-mail op te zeggen. Onze contactgegevens vindt u hier.

+- Hoe lees ik de krant op een iPad of een iPhone?

Om de krant te lezen op uw iPad, iPhone of iPod Touch, kunt u de gratis applicatie voor NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl downloaden. Deze kunt u downloaden via de App Store of iTunes. Na het downloaden wordt de gekozen applicatie zichtbaar in de Kiosk.

Om als abonnee de krant digitaal te kunnen lezen, heeft u een account nodig. Heeft u nog geen account? Dan kunt u die hier aanmaken. 

Als u verdere vragen heeft over het lezen van NRC Handelsblad of nrc.next op uw iPad, iPhone of iPod Touch, kunt u deze handleiding raadplegen.
Voor vragen over het gebruik van uw Apple product kunt u gebruikmaken van de helpdesk van Apple.

Komt u er niet uit? Neem dan hier contact met ons op.

+- Hoe lees ik de krant op een Android tablet of telefoon?

Als u de krant op een Android tablet of telefoon wilt lezen, kunt u de gratis applicatie voor NRC Handelsblad of nrc.next downloaden in de Play Store. De applicatie werkt op Android versies vanaf 2.3.5.

Na het downloaden is de app zichtbaar op uw bureaublad. Na het openen van de app kunt u bij 'Instellingen' inloggen met uw NRC account. Heeft u nog geen account? Dan kunt u die hier aanmaken. 

Komt u er niet uit? Neem dan hier contact met ons op.

+- Hoe lees ik de krant op mijn computer?

NRC Handelsblad of nrc.next kunt u via deze website lezen via uw computer. Om de krant digitaal te kunnen lezen, dient u ingelogd te zijn met uw NRC account. Als u nog geen account heeft, kunt u deze hier aanmaken.

Voor een uitgebreide instructie voor het lezen van de krant op de computer, kunt u deze handleiding lezen.

Komt u er niet uit? Neem dan hier contact met ons op.

+- Hoe wijzig ik mijn opgegeven vakantie?

Indien u via de servicesite, spraakcomputer of telefonisch via de Klantenservice een vakantie hebt doorgegeven en u wilt deze wijzigen, dan kunt u hiervoor dit formulier gebruiken. Houdt u er rekening mee dat dit handmatig wordt verwerkt. 

Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72.

+- Hoe geef ik mijn verhuizing door aan NRC?

Een adreswijziging kunt u hier online aan ons doorgeven. U heeft hiervoor een NRC account nodig. 

U kunt ook telefonisch of schriftelijk uw verhuizing doorgeven. Houdt u dan wel rekening met een verwerkingstijd van drie werkdagen. 

Telefonisch
Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:45 en op zaterdag van 11:00 tot 16:30 is onze klantenservice telefonisch bereikbaar via 088-572 05 72. 

E-mail
service@nrc.nl

Schriftelijk
NRC Media
Afdeling Klantenservice
Postbus 20642
1001 NP  Amsterdam